Gdzie robić duże zakupy budowlane?
15 stycznia 2020W Polsce dużych marketów budowlanych nie brakuje, podobnie jak i mniejszych sklepów działających w tej branży. Cały czas konkurują one o klientów. Z całą pewnością zakupy w dużym...
Jednym z największych narzędzi, które używane są do komunikacji z klientem będą gazetki promocyjne. To właśnie dzięki nim można kierować się odpowiednim ruchem w sklepie. Mają wiele zalet, jednak taki sposób komunikowania z klientem jest dość drogi. W momencie, gdy źle zaplanuje się materiał promocyjny to będzie trafić się wydane pieniądze, ale również straci się potencjalny przychód, który można było uzyskać. W dalszej części artykuły zostaną podane odpowiednie sposoby tworzenia gazetek promocyjnych. Uwzględnione są między innymi cele i odbiorcy gazetek, projektowanie stron czy ułożenie produktów.
Kliknij tutaj
aby zobaczyć
sklepu: Lidl
Jaki będzie cel
Zanim zaprojektuje się gazetkę trzeba precyzować jej cel. W gazetce powinny być takie działania jak zwiększenie wartości koszyka, zwiększenie ruchu w sklepie, budowanie świadomości dotyczącej towarów, kreowanie pożądanego modelu ceny.
Zróżnicowana grupa docelowa
Jeśli chce się dotrzeć do wszystkich klientów to nie wystarczy jeden typ gazetki. Dlatego na początku trzeba się zastanowić do jakiej grupy klientów będzie kierowana dana gazetka promocyjna. Odpowiednie dostosowanie pojęcia gazetki do grupy docelowej będzie istotne. Tonacja, informacje, kolejność i dopasowanie produktów a także cen powinny być przygotowywane pod kątem wyznaczonej grupy odbiorców. Przykładem mogą być gazetki jeden z sieci aptek, w ramach których przygotowywane są dwie serie. Dla seniorów z prostą formą, dużo zdjęć i duże ceny oraz bardziej skomplikowane ze skreślonymi cenami, mniejszymi zdjęciami dla innych odbiorców.
Czas trwania promocji
Istotną kwestią będzie ustalenie dnia publikacji oraz dystrybucji gazetki. Nowe wydanie powinno się systematycznie pojawiać, na dzień czy dwa przed tym kiedy w sklepie jest największy ruch. Dzięki temu klienci nie będą zapominali swoich wyborów. W przypadku sklepów spożywczych najczęściej taka gazetka pojawia się w środę albo w czwartek ponieważ największy ruch jest w sklepach w weekendy. Warto na niektóre produkty z gazetki aranżować jednodniowa promocję, bo to pozwoli zwiększyć ruch w sklepie.
Gazetki reklamowe pierwsza i ostatnia strona ma znaczenie!
Pierwsza strona jest kluczowa, ponieważ od niej będzie zależeć czy konsument otworzy gazetkę. Jest to pewna forma wprowadzania, która nie rzadko decyduje o potencjale gazetki. Może się okazać, że nawet w przypadku gdy wnętrze jest bezbłędne pierwsza strona jest nieatrakcyjna i już na początku zabija zainteresowanie gazetką. Na pierwszej stronie warto umieścić wyjątkowy produkt, tak jak nowy Somersby na pierwszej stronie gazetki Biedronka. Warto zrobić również oddzielną stronę dedykowaną wyłącznie pod ofertę z pierwszej strony.
Ostatnia strona gazetki
Ostatnia strona również będzie bardzo istotna i powinny się tam znajdować takie informacje jak zaproszenie do kolejnej gazetki i przykłady produktów, jakie tam będą, dodatkowo przypominanie o zbliżających się dniach świątecznych, które mogą zachęcać do zakupów. Można na ostatniej stronie gazetki umieścić również najlepsze okazje z całej gazetki, by trafić do szerszego grona odbiorców.
Podsumowują temat odpowiednie planowanie to klucz do tworzenia udanej gazetki. Na początek trzeba określić cele gazetki grupę docelową, a na koniec zabrać się za kompozycje produktów oraz oprawę graficzną. Ważnym aspektem będzie to, że nie opłaca się kopiować pomysłów od konkurencji, ponieważ tak naprawdę nigdy nie wiemy jaką ma strategię ma dany sklep. Należy skupić się na tym jaki produkt my chcemy wypromować i potem można działać tak, by przyciągać konsumentów.